Este tràmit permet sol·licitar una única ajuda econòmica de 300 euros per cada persona menor nascuda o adoptada en el municipi de València durant l'any 2025.
La finalitat d'esta ajuda és fer costat a les famílies davant els gastos derivats del naixement o adopció i facilitar la conciliació familiar.
Poden sol·licitar l'ajuda les persones progenitores, adoptants, acollidores o tutores que residisquen en el municipi de València.
Per a accedir a esta ajuda, és necessari complir els següents requisits:
1. Una de les persones progenitores ha d'estar empadronada a València capital amb una antiguitat mínima de 4 anys al moment del naixement o inici de la convivència de l'adopció o acolliment.
2. La persona menor ha d'estar empadronada a València capital.
3. El naixement, adopció o acolliment ha d'haver tingut lloc entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2025.
4. En cap cas podran ser beneficiàries les persones progenitores privades totalment o parcialment de la custòdia o de la pàtria potestat dels seus fills/as, o la tutela del qual haja sigut assumida per una Institució Pública.
5. Les persones beneficiàries hauran d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i no tindre pendent de justificar, fora de termini, cap subvenció concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de València, a més de no trobar-se en cap dels altres supòsits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La sol·licitud s'ha de presentar dins dels dos mesos següents al naixement, adopció o acolliment de la persona menor.
Termini de sol·licitud: del dia 01/01/2025 fins al 02/03/2026 ambdós inclusivament.- Si la sol·licitud es realitza presencialment: Imprés de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'esta mateixa pàgina, acompanyat de la documentació que s'indica.
- Si la sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica, s'emplenarà el formulari després de polsar el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
Els annexos 1 i 2 es troben en l'apartat "Impresos" d'este tràmit. En cas de no autoritzar l'obtenció directa de les dades indicades haurà d'aportar els corresponents certificats acreditatius en els termes exigits en la normativa aplicable.
- DNI, NIE o Passaport en vigor:
de les dos persones progenitores (excepte en el cas de família monoparental, que només ha d'aportar el document la titular).
- Llibre de Família, si és el cas, o Certificat de Naixement de la persona nounat expedit pel Registre Civil
- Certificat de titularitat del compte bancari en la qual se sol·licita l'ingrés de l'ajuda:
O excepcionalment, document acreditatiu que la persona interessada és la titular del compte bancari.
- En cas d'adopció, guarda amb finalitats d'adopció o situació equivalent en el cas d'adopció internacional, Resolució judicial o document anàleg constitutiu d'esta:
Vigent en el termini de presentació de la sol·licitud. En cas de ser internacionals es precisarà la pertinent legalització.
- En cas de separació o divorci, Conveni regulador o sentència judicial de nul·litat, separació o divorci, segons el cas
- En cas violència de gènere, Sentència judicial, informe Ministeri Fiscal, Certificat Direcció General Institut Valencià de Dones o Direcció Territorial Igualtat i Polítiques Inclusives
- Annex 1. Declaracions responsables:
firmada per les dos persones progenitores (excepte en el cas de família monoparental, que només ha de firmar la titular).
- Annex 2. Autoritzacions:
firmada per les dos persones progenitores (excepte en el cas de família monoparental, que només ha de firmar la titular).
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit).
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
963539935
010
- Acord de la Junta de Govern Local de 5 de desembre de 2024, pel qual s'aprova la convocatòria d'ajudes per a foment de la natalitat i la conciliació any 2025
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
Consultes, dubtes, aclariments:
ayudasnatalidad@valencia.es
963539935
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.