Esta convocatòria té com a objectiu concedir ajudes directes a comerços, bars, restaurants, personal autònom i empreses amb menys de 10 treballadors/as que desenrotllen la seua activitat en les Pedanies del Sud, el territori del qual ha sigut declarat com a “Zona afectada greument per una emergència de protecció civil” el 5 de novembre de 2024.
La finalitat d'estes ajudes és fer costat als qui han patit danys en la seua activitat econòmica degut a l'efecte de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), i contribuir a la recuperació econòmica de la zona.
Si la seua activitat econòmica ha sigut afectada i complix els requisits de la convocatòria, pot sol·licitar una de les següents ajudes:
- 4.000 €: Per a persones l'activitat de les quals haja patit danys materials en un local situat en planta baixa.
- 2.000 €: Per a persones l'activitat de les quals haja sigut afectada, però sense danys materials.
BASES CONVOCATÒRIA (enllaç)
CONCESSIÓ, DISPOSICIÓ I RECONEIXEMENT DE L'OBLIGACIÓ DEL PAGAMENT: Enllaços en l'apartat "Informació Complementària".
Podran acollir-se a esta convocatòria de subvenció, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, que complisquen amb els requisits exigits en la convocatoria.
Queden excloses de participar en esta convocatòria:
a) Las administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics, així com les associacions, fundacions i, en general, entitats sense ànim de lucre.
b) El personal autònom col·laborador.
1. Ser titular d’una activitat econòmica que tinga el local de desenvolupament a les Pedanies del Sud i que esta activitat haja sigut afectada per la DANA. En cas de no disposar de local de desenvolupament de l’activitat, el domicili fiscal ha de trobar-se a les Pedanies del Sud.
2. Estar d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social i en l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, en una activitat econòmica que es desenvolupava a la Pedanies del Sud, el dia 29 d’octubre de 2024, data en què la DANA va afectar estes pedanies.
3. Estar inclòs en els supòsits d’exempció de l’impost d’activitats econòmiques previstos en l’article 82 del text refós de la Llei d’hisendes locals.
4. La titularitat de l’activitat ha de correspondre a personal autònom o empreses amb una plantilla mitjana de treballadors en situació d’alta inferior a 10 persones treballadores en els 12 mesos anteriors al dia 29 d’octubre de 2024 o, si és el cas, en el període en què s’estiga d’alta en l’activitat.
5. En cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica ha de nomenar-se una persona representant apoderada, amb poders bastants per a complir les obligacions que corresponen a l’agrupació o comunitat de béns. Així mateix, i en els termes previstos en l’article 11.3 de l’LGS, l’agrupació o comunitat de béns no podrà dissoldre’s fins que transcórrega el termini de prescripció a què fan referència els articles 39 i 65 de l’LGS.
6. A causa de l’especial naturalesa de la subvenció, s’exceptuen les persones sol·licitants de complir els requisits establits en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, lletra e i g d’este apartat per a obtindre la condició de beneficiària, és a dir, d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i trobar-se al corrent del pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions. Per consegüent, s’exceptuen també del compliment de l’obligació establida en l’article 14, apartat 1, lletra e de la Llei 38/2003. Així mateix, les persones sol·licitants s’exceptuen de complir el requisit establit en l’article 10.8 de la Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de València i els seus organismes públics (OGS), aprovada per l’Acord de 28 de juliol de 2016, i publicada en el BOP el 2 de novembre de 2016, respecte a no tindre pendents de justificació subvencions atorgades per l’Ajuntament de València o els seus organismes públics.
L’exempció està justificada en el caràcter urgent i extraordinari d’esta convocatòria, basada en raons d’interés públic, derivada de la necessitat d’adoptar mesures de suport que permeten reforçar l’empresariat de la Pedanies del Sud, greument afectat en la seua economia, així com a tractar d’evitar una major deterioració i ajudar a la conservació de l’ocupació.
7. Sobre la base del que disposa l’apartat anterior, no poden ser beneficiàries aquelles persones sol·licitants en les quals concórrega algun dels restants requisits establits en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
8. No incorrir en falses declaracions en facilitar la informació exigida per a poder participar en la convocatòria.
El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) fins a 31 de desembre de 2024
Publicació en el BOP: Dimecres 4 de desembre de 2024 - Butlletí Núm. 234
Termini de sol·licitud: del dia 05/12/2024 fins al 31/12/2024 ambdós inclusivament.- Si la sol·licitud es realitza presencialment: Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, acompanyat de NIF o NIE en vigor acompanyat del passaport (si ho indica) de la persona sol·licitant o de la persona administradora que dona origen a la sol·licitud i de la documentació que s'indica a continuació.
- Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- Certificat de titularitat del compte bancari:
De la persona o entitat sol·licitant de la subvenció. Certificat de titularitat del compte bancari que s'ha indicat en la instància. Este compte ha de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció i estar emés en 2024.
- Si escau, Annex Representació:
Este document estarà disponible en l'apartat "Impresos" d'este tràmit i en les Oficines indicades en l'apartat 6.2. d'esta convocatòria.
Pot presentar-se un màxim d’una sol·licitud per persona física o jurídica o entitat de les recollides en el punt 4.1 de la convocatòria.
En cas de persones jurídiques o entitats, la sol·licitud ha de ser presentada a nom d’estes i no de les persones que les conformen o representen.
CONCESSIÓ, DISPOSICIÓ I RECONEIXEMENT DE L'OBLIGACIÓ DEL PAGAMENT. Publicació llistats:
- Enllaç al Tauler d'edictes de 18/12/2024 (Primera concessió, disposició i reconeixement de l'obligació del pagament de 221 subvencions municipals "EN PEU ALCEM-SE")
- Enllaç al Tauler d'edictes de 20/12/2024 (Segona concessió, disposició i reconeixement de l'obligació del pagament de 94 subvencions municipals "EN PEU ALCEM-SE").
- Enllaç al Tauler d'edictes de 27/12/2024 (Tercera concessió, disposició i reoneixement de l'obligació del pagament de 33 subvencions municipals "EN PEU ALCEM-SE").
- Enllaç al Tauler d'edictes de 30/12/2024 (Quarta concessió, disposició i reoneixement de l'obligació del pagament de 33 subvencions municipals "EN PEU ALCEM-SE").
- Enllaç al Tauler d'edictes de 07/01/2024 (Quinta concessió, disposició i reoneixement de l'obligació del pagament de 27 subvencions municipals "EN PEU ALCEM-SE").
- Enllaç al Tauler d'edictes de 16/01/2024 (Sexta concessió, disposició i reoneixement de l'obligació del pagament de 41 subvencions municipals "EN PEU ALCEM-SE").
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Horari: 08:30 -14:00
96-208.71.86
96-208.40.72
010
- Convocatòria de subvenció municipal “EN PEU ALCEM-SE” dirigida al comerç, hostaleria, autònoms i empreses.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2024.
La presentació de les sol·licituds s'efectuarà per algun dels següents mitjans:
- Per via telemàtica a través de este procediment.
- A les oficines de atenció temporal habilitades per l’Ajuntament en les pedanies afectades.
- Pels registres d’entrada de l’Ajuntament de València i els altres registres regulats en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
On obtindre informació o realitzar consultes:
mails:
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.